waarop letten personeel aannemen
Hierop moet u letten bij het aannemen van nieuw personeel
3 dingen om op te letten bij nieuw personeel aannemen
Als werkgever wilt u natuurlijk nieuw personeel aannemen dat perfect past binnen uw bedrijf. Maar in veel gevallen is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig zijn er wel een aantal tips om nieuwe medewerkers te vinden die helemaal geschikt zijn voor de openstaande functie binnen uw organisatie. Wij vertellen in dit blog over 3 belangrijke dingen waar u op moet letten.
1. Weet wie u zoekt
Ten eerste moet u weten waar u naar op zoek bent. Stel voor uzelf een profiel op van der persoon waarnaar u op zoek bent. Wat kan uw ideale werknemer? Welke vaardigheden en competenties moet deze persoon hebben. Hiervoor kunt u ook kijken binnen uw organisatie. Wat doen de mensen die uitblinken anders dan anderen?
2. Zoek op de juiste plek
Wanneer u vervolgens naar deze ideale werknemer op zoek gaat, is het ook belangrijk om te weten waar u moet zoeken. U kunt een bericht plaatsen op een vacaturesite, maar de kans is groot dat de perfecte kandidaat al een baan heeft en niet op zoek is naar nieuw werk. U zult hem of haar dus actief moeten benaderen. Een goede manier om dat te doen is door de vacature op social media te plaatsen, bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook of Twitter.
3. Kijk verder dan het cv
Veel werknemers hebben de neiging om niet verder te kijken dan het cv van een kandidaat. Wat heeft die persoon al eerder gedaan? Heeft hij of zij al veel ervaring? Zo niet, dan door naar de volgende. Natuurlijk is het fijn als een nieuwe medewerker al ervaring heeft, maar werp ook zeker een kritische blik op de motivatie. Een goed gemotiveerd nieuw personeelslid is vaak net zo waardevol als iemand met veel ervaring.
Heeft u een nieuw personeelslid gevonden dat perfect bij uw bedrijf past? Dan wordt het tijd voor het opstellen van het arbeidscontract. Is administratie helemaal niets voor u? Overweeg dan de overstap naar payrolling! Hiermee kan u wel nog uw eigen werknemers aannemen, maar geeft u administratieve rompslomp uit handen aan een professional. Voor meer handige tips voor ondernemers houdt u ons blog in de gaten.